tutaj przeczytasz

artykuły z wiedzą prawną

umowa o wykonanie strony internetowej
Marketing

Umowa o wykonanie strony internetowej

Być może zakładasz, że umowa o wykonanie strony internetowej to zwykła umowa jak każda inna, dotycząca jednak nabycia strony www. Nic bardziej mylnego. Jest to umowa dość specyficzna, wyróżniająca się od innej rodzaju umów. Wymaga bowiem uwzględnienia kilku istotnych elementów, aby mogła w pełni skutecznie przenieść prawa do strony internetowej. Jeśli

Czytaj więcej
Automatyzacja Manychat prawo
Bez kategorii

Automatyzacja zgodna z prawem

Automatyzacja z Manychat to znakomity sposób na ułatwienie sprzedaży i zwiększanie zysków dzięki wysyłaniu automatycznych wiadomości do klientów. Jeśli jeszcze nie korzystasz z tego narzędzia umożliwiającego tworzenie chatbotów, czas to zmienić. Pamiętaj jednak, że ważne jest odpowiednie przygotowanie się do tego, zwłaszcza od strony prawnej. Ochrona danych osobowych a automatyzacja

Czytaj więcej
Współpraca z wirtualną asystentką
E-commerce

Współpraca z wirtualną asystentką – wszystko, co prawnie musisz wiedzieć

Jeśli czytasz ten wpis, to najprawdopodobniej zastanawiasz się, co zrobić, aby współpraca z wirtualną asystentką przebiegała prawidłowo. Czy wiesz jakie kwestie prawne się z tym wiążą? RODO, prawo autorskie, bezpieczeństwo informacji… Poniżej wyjaśniam prawne aspekty współpracy z wirtualną asystentką. Czy RODO dotyczy współpracy z wirtualną asystentką? Ochrona danych osobowych to

Czytaj więcej
Umowa sprzedaży utworu
E-commerce

Umowa sprzedaży utworu – co musisz o niej wiedzieć?

Czasy, gdy na swojej pasji nie można było zarabiać raczej się już skończyły. Dzisiaj tendencje są raczej odwrotne. Na utworach, czyli wszelkich przejawach działalności twórczej, które mają indywidualny charakter, ustalonych w jakiejkolwiek postaci – niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu ich wyrażenia – można zarobić. Warunek? Umowa sprzedaży utworu (czyli

Czytaj więcej
Umowa NDA
Prowadzenie biznesu

Umowa NDA – czyli jak chronić biznes?

Jako przedsiębiorca masz pewnie jakieś swoje słodkie tajemnice, prawda? Naturalnie nie chcesz, żeby ujrzały one światło dzienne, a jeśli już muszą – aby nikt ich nie wykorzystał przeciwko Tobie. Choć brzmi, jakbym zarzucała Ci co najmniej jakieś przekręty finansowe – nic z tych rzeczy! Chodzi mi wyłącznie o tajemnicę Twojego

Czytaj więcej
freelancing
E-commerce

Freelancing – jak działać legalnie i bezpiecznie?

Freelancing to sposób na życie aż 40% Amerykanów i 25% Europejczyków. A liczby te stale rosną! Nic dziwnego, bo bycie tzw. wolnym strzelcem ma wiele zalet… Jednak ta nowoczesna forma wykonywania przeróżnych zawodów – w szczególności popularna w branżach kreatywnych – nie istnieje w oderwaniu od regulacji prawnych. Choć freelancerzy

Czytaj więcej
jak założyć sklep internetowy
E-commerce

Jak założyć sklep internetowy zgodnie z prawem w 2024?

Chyba nie znam osoby, która chociaż raz w życiu nie zrobiłaby zakupów przez Internet (no, może prócz mojej babci). Fakty są takie, że ostatnimi czasy sklepy online biją rekordy popularności. Nic dziwnego… Szybko? Szybko. Wygodnie? Wygodnie. Tanio? To zależy. 😉  W każdym razie… dla przedsiębiorców (oraz osób z podobnymi zapędami

Czytaj więcej
E-commerce

Badanie czystości znaku towarowego – jak je przeprowadzić?

Jeśli czytasz ten wpis, to zakładam, że masz już za sobą lekturę wielu artykułów pt. „Czym jest znak towarowy?” oraz „Jak zarejestrować znak towarowy?”. : P Dlatego nie będę Cię zanudzać informacjami, które już dawno znasz. Mam tylko jedno pytanie: jesteś pewny_a, że oznaczenie, które wybrałe_aś na swój przyszły znak

Czytaj więcej
jak oznaczać promocje
E-commerce

Jak oznaczać promocje w sklepie internetowym? Wytyczne UOKiK 2023

Przyznaj się… Ile razy kupiłe_aś coś na promocji, bo wydawało Ci się, że trafiłe_aś na super okazję? Ile rzeczy kupionych w Black Friday kupił_abyś tydzień wcześniej albo później o połowę taniej? Znasz to uczucie, kiedy wiesz, że Twoje pieniądze „poszły w błoto”? Żeby konsumenci w UE nie musieli się tak

Czytaj więcej
sprzedaż na Instagramie
E-commerce

Sprzedaż na Instagramie – jak zrobić to dobrze (i legalnie)?

Wyobrażasz sobie sklep, w którym jest ponad miliard potencjalnych klientów? Czyż to nie raj dla sprzedawcy? Choć nie każdy coś kupi, to prawdopodobieństwo chociaż kilku (-nastu, -dziesięciu, etc.) pomyślnie zakończonych transakcji i tak jest spore, prawda? A jeśli Ci powiem, że jest to w zasięgu Twoich możliwości… nie powinno Cię

Czytaj więcej

Wyszukaj

Bądź na bieżąco!

Dołącz do
newslettera
dla przedsiębiorców!

Scroll to Top